~I - Heart - U~

Wednesday, December 30, 2009

~NICE SONG~

Ungu - Dilema Cinta

video



seberapa salahkah diriku
hingga kau sa
kiti aku begitu menusukku
inikah cara membalas
aku yang slalu ada saat kau terluka

seberapa hinanya diriku
hingga kau ludahi semua yang ku beri untukmu
tak ada satupun perasaan
yang mampu membuatku begitu terluka

Reff:
namun ku terlanjur mencintai dirimu
terlambat bagiku pergi darimu
begitu terlalu indah perasaan itu
tak mudah untukku jauh darimu

telah kucoba segala cara
tuk bahagiakan kamu merebut hatimu
namun tak semudah yang ku bayangkan
bila kau tak inginkan ku tuk disisimu

tak pernah kurasakan sebelumnya
menginginkan dirinya hingga ku tak kuasa
meyakini hatiku bahwa ku mampu berlalu



~~ENGAGED???~~

Bahahahhaa.....

dun believe huh????

not me la...ma frens...wuuhhhhuuu

ramainye y dah kawen...y bertunang...me????walla.....masih mude lg kowt....

tapi....................MAU GAK!!!!!!!!!!!!!!!

Thursday, December 17, 2009

~~Shoppin' n tiring too..~~

Most of my day was fully booked by my family n specially by my mom lolxx..she asked me to accompany her shoppin cos she got money from big guy~~for their anniversary...25th anni..woooo...xsgke tuh...dah jubli perak....hurm..org2 dulu kwen kekal je.....org skrg ni..bercnte pun xkekal....


i bought a new shawl...green color...but unfortunately...when i entered the car,i asked myself..where is my plastc bag..?? guess wut??...xtau mane hlg nth beg tuh...so, bukan nasib aku utk memiliki shawl itu....hampeh.......


then, da pnt cri bju mak...we went to mcd....seram la ble msuk mcd nih...terigt cte lame......huhuhh...sungguh payah menghapus jejakmu.......!!!


da pnt bjalan..pe g...aku pun wt muke la..da la pnt.aku xdpt pape lak tuh..amek ko!!! hahaha....ni ngah melepakking dlm bilik aku y sdg messy ini...huishhh...ble nk kemas nth....sok da de plan lak...xdpt nak ber fb....kne tlg yayai msk lak..xpe2...just tlg je kan...ok

~~Days for lepak'ing~~

today..nothing got to do...n not so much i did for the whole day....xtvt harian biase r...kemas umah + masak + fb'ing + ptg dlm kol 5 lbh bru kuar ngan echa.......
and she had influenced me to waste my money!!!!!! yearhhhh!!! so geram!!!

but i got new dress la after long time not going for shoppin moppin nih...hehehe...nice dress.....i like it dammn much cos of xnmpk peyut sy y munchet ni....hehehheeh....after dis wanna buy necklace lak...huhuhu

Wednesday, December 16, 2009

~Not in mud to slippp~

ape y nak wt ni eh......nk men game......cm da mls.mate da pedih..tdo nye xjugak...haishhhh....

Tuesday, December 15, 2009

~When i was a kid...n...strong gurl~


Bile teringat balik mase knk2 ribena.....rse mcm nak balik kat zaman tu....no worries of anything...byk kenangan manis mse kecik2 dulu...terlalu byk....aishhh..asyik teringat je....my childhood time penuh ngan xtvt2 y adventurous...

big gurl enough rite now...

akulah si gemuk ini...
xigt time ni umur aku bape...

Xtvt kiteorg time tadika dulu..

1. Mesti masuk nyanyi...mcm2 lagu dah aku nyanyi..hahaha...kuangkuang...sape igt aku nyayi lagu 'Aci aci bukak pintu"???...cepat angkat tgn...hehehhe...*blushin'*
sape y le wat cm aku...knp eh??pnh pakai kebaye ngan sport shoe???aku je y wat cmtu..huhu

2. Masuk menari...haish.ni lg satu cte nih...tarian ape je aku xmasuk...Cine..India..Zapin...Joget...sume aku hentam!!!..kalau aku xnk pun tp kne pkse!!! arrgghhh!!

3. Masuk pertandingan mewarna dan melukis...ni mmg la feveret aku!!...tp bile da bsr ni asl aku lukis org tp da mcm muke 'ba-be' tu...hahahha

mase konvo tadika...skrg ngah tgu konvo dgree lak...cepatnye mase berlalu...!

4. Bab sukan....perghh...jgn cte la...mmg aku y lari dulu beb!!!...lari sbb xnk masuk sport!!! hahahaha...mmg smpai aku da 22 thun ni pun aku xsuke sgt ngan sukan-mukan nih...xsuke!!xsuke!!xsuke!!
5. Aku mmg xle lari dr xtvt bergaduh la...dsbbkan perangai aku y boyish nih...haishh..agak2 dlm bpe org dah kne tumbuk kt perut ngan tgn aku y kecik nih!!..jgn xcye tau...!! for protecting my lil' prince la dulu kononye!!! hahahah........


When flash back balik bout childhood time ni...so much beautiful moments...

muke ku y garang...lihat la...bahahhaah

~~ The Fishes - Karya Ben ~~


Actually..i dun have wut to do rite now..so, i tot dat its time for me to tell about dis novel...i read dis novel many times lolxx...suke sgt ngan jln cerite die...here i present lil' bout dis luvly novel..

"Apa y menarik psl Pisces ni ialah kebanyakkan daripada dioerg y lahir di bawah bintang tu mempunyai sikap yang sama tp at the same time, gile2 punye lain. secara keseluruhan perangai utama dieorg ialah emotional, tak stabil, pessimistic kekadang cuai bile bab cinta. hakikatnya, Pisces juga mempunyai banyak +nye iaitu baik, kekadang tu optimistik dan itulah antara sebab knp dieorg ni cukup unpredictable ((sesiape y nk bercinta dgn dieorg ni sila take note))" cited by Ben (Writer).

AQUARIUS PISCES
Crossover yang sensitif
16 hingga 22 Februari

Kelebihan
Mempunyai visi dlm hdup, berwaspada sentiasa, penuh dgn kasih sayang

Keburukan
Terdedah kpd bahaya, pesimis, gemar menyediri

Sikap utama Aquarius Pisces ialah menggabungkan ketokohan Aquarius yang tidak kenal putus asa, kreatif, mempunyai banyak kebolehan dengan Pisces yang lembut hati, peka dan suka bermain dengan imaginasi. Golongan yang lahir pada minggu ini mempunyai hati yang sangat tabahsehingga mewujudkan kedinginan jitu pada permukaannya. ini sekaligus membuatkan org sekeliling mengabaikan kelebihan yang mereka miliki.
Ketika di usia kanak2, Aquarius Pisces sgt lemah walau dari sudut apa sekalipun. Modus operandi mereka dalam melawan seantero penganiayaan dan kegusaran ialah dengan membina tembok2 di sekeliling. Tindakan ini membuatkan mereka sering disalahertikan dan renggang dengan orang lain.
Pun begitu, mereka juga terkenal dengan sikap periang dan mementingkan kawan baik atau teman rapat lebih dari segala2 nya. Pertalian Aquarius Pisces dengan keluarga juga terikat erat. Meskipun, pernah menjadi mangsa kemarahan ibu bapa ketika kecil namun itu tidak menghalang mereka dari menabur benih cinta di ladang hubungan ini.
Riwayat semasa remaja pula adalah kompleks; jika mereka terlalu bergantung di bawah penjagaan keluarga, akan timbul sebuah masalah yang bakal mengelabui hayat mereka seumur hdup.
Dalam percintaan, keburukan Aquarius Pisces ialah takut akan perasaan cinta yang tidak berbalas. Mereka tidak mahu keseorangan namun tidak mahu juga membuka langkah. Barangkali ini kerana mereka tidak tahu bagaimana hendak mencuri hati seseorang dan tidak ingin mengubah diri sendiri untuk disesuaikan dengan jiwa yang didamba.




PISCES II
Minggu si antisosial
3 hingga 10 Mac

Kelebihan
Peka, Optimis, tenang

Keburukan
Antisosial, gemar menyembunyi diri, senang berputus asa dengan dunia, mudah risau

Imej utama Pisces II ialah sikap antisosial. Seperti golongan pertengahan usia, mereka mengejar erti kehidupan dengan sendirian. Fikiran mereka terbentuk dalam lamunan tetapi kreatif dalam masa yang sama. Mereka sedar akan kehidupan selepas mati yang pasti. Sikap antisosial mereka turut terbawa2 dalam hal penempatan yang terletak jauh dari kediaman orang lain kerana tidak mahu diganggu sesiapa.
Pisces II juga tidak menyukai org yang keras hati, terburu2 dan mendesak. Tidak suka berkerja dengan orang yang kurang sensitif, mereka sedar akan kepentingan kejayaan namun tidak mahu terlalu berusaha melakukannya sehingga menjatuhkan org lain. Kepekaan mereka jelas kelihatan dari segi minat mereka terhadap muzik dan mudah bersimpati terhadap orang yang ditimpa kecelakaan. Mereka turut percaya bahawa setiap kejadian buruk yang berlaku membawa kebaikan tersirat.
Kawan baik hanyalah diri sendiri. Dari segi kerjaya pula, mereka sesuai dengan gaya tidak terikat dengan mane2 pihak. Ketagihan atau obsesi terhadap perkara2 tertentu adalah kekurangan mereka meskipun ia sedikit sebanyak membawa keuntungan kepada diri sendiri. Harapan Pisces II kepada orang sekelilingnya hanyalah jangan cuba mengubah dirinya.
Maka utk mencapai kesempurnaan yang diidamkan, mereka sering menyembunyikan diri di alam fantasi. Barangkali kerana kepekaan mereka sendiri, kekasih yang diidamkan selalunya berdiri di garis teratas pilihan; cantik/kacak, bersuara merdu dan mempunyai tubuh yang menarik. Mereka mudah obses terhadap kekasih sehingga mengakibatkan cemburu yang agam. Begitupun, pada satu tahap, sikap antisosial kembali menyelubungi diri sehingga menyebabkan mereka menuntut perpisahan.

Comments:
Sebab aku berbintang Pisces dan aku suke novel nih.....aku adalah Aquarius Pisces dan 'mereka' adalah Pisces II....if sape2 y berkesempatan n jumpe buku ni....xmahal pun..RM7.50 je..bace r...nice....with the watak n drawing yang sgt mantap......sumtimes...it reminds me to sumthing had happened b4......



Monday, December 14, 2009

~~ Kak Ida Kawenn!!!! ~~


In classic mode..


nak kawen gak...


si gedik wif inai di tangan...


Penat tau tiup belon tuh..kuar sume angin dlm bdn..hahahah


Wat2 senyum la kononnye...pdhl...dah penat gle...a day b4 wedding..

Khayal.....

Pasan sungguh!!!!!!!!


Last touch up of sireh junjung
..

See...dats my hand...so,it means..sy y wat itu sireh junjung...jgn xcye..de bukti tau

aku org penting tau y mereka sireh junjunh ini..hahaha...le amek upah r pasni sape y nak kwen...


Erm....dis 1st entry nak cte psl kak ida kawen...kak ida kawen 7 Nov lepas...mmg meriah hbes ngan aku2 sekali meriah jadi pengapit!!!!!!...OMG!!!!!!!!!!...........
Xmo2!!!!!!!!........tp Uteh pakse gak...sian lak...tp org kate kalau jd pengapit nnti kwen lambat.......lme gak pk tp akhirnye.......hehehe...i decided to b pengapit gak...haish..mmg sgt2 lmbt la aku kwen nnt..hhahhah...just enjoy the pics...

~~ whooaa ~~

Hurm...bersawang nye blog nih...hahhaha..seems like haunted house lollxx...hahahaha...but,i'll keep going to updating new stories n events bout myself..or my frens..or my life...dun noe wut to statin' bout...keep thingkin' of those stuffs n pics y da lame terperam tuh...just waitin' huh...muaxmuax :-p

Tuesday, September 1, 2009

~~Holla...~~


Holla...this is my 1st entry for this log....erm...i can't sleep now...then...just decided to create a blog for personal interests...hurm......i feel so lonely.....alone...and ....feel coldness...